افزایش ترافیک سایت ، 40 روش افزایش بازدید سایت (در سال 2023)
روش های اثبات شده برای افزایش ترافیک سایت در مدت زمان کوتاه و جذب چند برابری کاربر و یوز و افزایش بیش از 100 برابر بازدید از سایت های پر ترافیک. در این مقاله روش های مفید و کارآمد جذب بازدید از کاربران را تویح می دهیم.
آیا می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟ اگر بله، پس این مقاله برای شما یک مقاله ضروری است که قطعا به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
همه مانند شما می خواهند ترافیک وب سایت خود را افزایش دهند زیرا این به شما امکان می دهد درآمد بیشتری ایجاد کنید، تماس بیشتری داشته باشید و در جایگاه خود قرار بگیرید.
بنابراین در این مقاله که بر اساس نحوه افزایش ترافیک وب سایت شما است، 40 روش اثبات شده را لیست می کنم که از آنها برای ایجاد و افزایش وب سایت خود استفاده کردم و هر ماه بیش از 100000 بازدید کننده از این وب سایت تنها در 1 سال به دست آوردم، بنابراین اجازه دهید شروع کنیم.
در زیر این لیست، 40 روش را ذکر کردم که تنها در صورتی که تمام این مراحل را به درستی انجام دهید، به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
#1. انتخاب میزبانی وب عالی
میزبانی وب یکی از اولین مراحل ایجاد و اجرای وب سایت است، بنابراین اگر وب سایت یا پایه وبلاگ شما قوی نباشد، چگونه وب سایت شما موفق خواهد شد.
انتخاب میزبانی وب خوب به اندازه انتخاب یک مکان مناسب برای وب سایت شما مهم است.
مهم نیست که محتوای وب سایت شما چقدر خوب است اگر برای بازدیدکنندگان وب سایت شما قابل دسترسی نباشد، هیچ کس نمی تواند وب سایت شما را موفق کند.
بنابراین هر زمان که یک وبلاگ یا وب سایت راه اندازی می کنید دو بار فکر کنید که هاست یکی از مهمترین موارد برای وب سایت شما است.
تعدادی ارائه دهنده میزبانی وب در اینترنت وجود دارد که باید تصمیم بگیرید که نیاز وب سایت شما چیست و به چه نوع میزبانی وب نیاز دارید، آیا می خواهید میزبانی وب اشتراکی یا سرورهای اختصاصی برای وب سایت خود یا هر نوع میزبانی دیگری داشته باشید.
هنگام انتخاب هاست خود برای وب سایت خود، باید توجه زیادی به هاست، سرعت، امنیت، خدمات مشتری داشته باشید، اینها اساسی ترین و مهم ترین مواردی هستند که باید در میزبانی وب به آن توجه کنید.
من به شما خدمات میزبانی وب Bluehost را توصیه می کنم این یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین خدمات میزبانی وب با گزینه های میزبانی وب است.
#2. انتخاب تم مناسب
پس از انتخاب میزبانی وب، باید تم ها یا قالب هایی را برای وب سایت یا وبلاگ خود انتخاب کنید.
اگر مثل من برنامه نویسی را عالی می دانید، اما اگر نمی دانید یا نمی خواهید از تم ها برای وب سایت خود استفاده کنید، باید یک تم خوب برای جایگاه خود انتخاب کنید.
میلیونها تم موجود در اینترنت وجود دارد که میتوانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید، برخی پولی هستند و برخی رایگان هستند که میتوانید از بین گزینههای مختلف انتخاب کنید.
مثلاً اگر در حال ایجاد یک وبلاگ هستید، موضوع وبلاگ را انتخاب کنید یا اگر در حال ایجاد وب سایت تجاری هستید، موضوع تجاری را انتخاب کنید یا اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک ایجاد می کنید، موضوع تجارت الکترونیک را انتخاب کنید.
به معنای واقعی کلمه هزاران تم برای هر نوع وب سایتی وجود دارد. شما باید تصمیم بگیرید و بهترین تم مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید.
تم ها همچنین نقش مهمی در افزایش ترافیک وب سایت شما دارند. تم وب سایت شما باید مرتب و تمیز و بدون کلیشه در حین پیمایش باشد و باید سریع بارگذاری شود تا بازدید کننده وب سایت شما مجبور نباشد برای مدت طولانی منتظر بماند.
#3. محتوای جدید ایجاد کنید
آیا به طور مرتب مطالبی را در وب سایت یا وبلاگ خود ارسال می کردید؟ اگر اینطور نیست، باید به طور مرتب محتوا را پست کنید تا ترافیک بیشتری داشته باشید.
بله، می دانم که ایجاد محتوای جدید به طور منظم یکی از دشوارترین کارها است، به خصوص اگر وب سایت خود را به تنهایی اجرا کنید.
اما مزایای زیادی برای ایجاد محتوا به طور منظم در وب سایت شما وجود دارد.
ابتدا خوانندگان وب سایت شما هر زمان که از وب سایت شما بازدید می کنند مرتباً محتوای جدیدی دریافت می کنند بنابراین بیشتر از وب سایت شما بازدید می کنند و همچنین به سایر خوانندگان در ارتباط خود پیشنهاد می کنند که از وب سایت شما برای محتوای جدید بازدید کنند.
گوگل محتوای جدید و باکیفیت را دوست دارد، بنابراین دلیل دیگری برای ایجاد و ارسال منظم محتوای جدید و با کیفیت است زیرا هر چه سریعتر پست کنید، خزنده گوگل وب سایت شما را بررسی و رتبه بندی می کند.
اگر از کنسول جستجوی گوگل استفاده نمی کنید، از همین الان شروع به استفاده از آن کنید و هر بار که محتوایی را در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر می کنید، یک نقشه سایت ایجاد کنید و سپس نقشه سایت را در کنسول جستجوی Google ارسال کنید، این به Google می گوید که وب سایت شما را برای محتوای جدید بخزد.
و در نهایت مقالات وب سایت یا پست وبلاگ خود را مرتبا رتبه بندی کنید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
شما نه تنها باید از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید، بلکه از برخی ابزارهای وب مستر دیگر مانند ابزارهای وب مستر Bing و غیره نیز استفاده کنید که به شما در افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند.
#4. ترافیک ارگانیک
ترافیک ارگانیک بهترین ترافیک برای وب سایت ها و وبلاگ ها است به این ترافیک ترافیک موتور جستجو نیز می گویند.
و هر چیزی که بهترین است با تلاش زیاد به دست می آید و ترافیک ارگانیک تفاوتی ندارد.
برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک بالا، تلاش و زمان زیادی لازم است. شما باید محتوای با کیفیت خوب بنویسید و بهینه سازی های درون صفحه و خارج از صفحه را انجام دهید و بک لینک های با کیفیت و خیلی چیزهای دیگر بسازید.
و هنگامی که ترافیک ارگانیک در وب سایت شما شروع به جریان می کند، دیگر نیازی نیست نگران چیزهای دیگر باشید.
چرا ترافیک ارگانیک بهترین ترافیک برای وب سایت شماست؟
اجازه دهید به این پاسخ بدهم، فرض کنید اگر به شما بگویم 1 پست وبلاگ با کیفیت در مورد "چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم" بنویسید و سئوی مناسبی را انجام دهید مقاله خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و همه این کارها اگر به خوبی انجام شوند حدود 10 تا 12 ساعت طول می کشد و مقاله را ترک کنید. برای رتبه بندی و یک بار رتبه بندی مقاله، هر ماه هزاران ترافیک ارگانیک را بدون انجام هیچ کاری برای سال ها دریافت خواهید کرد.
این قدرت ترافیک ارگانیک است. برخی از مقاله های این وب سایت هر ماه بیش از 10000 بازدید کننده ارگانیک را بدون تلاش زیاد جذب می کند.
ترافیک ارگانیک به عوامل مختلفی مانند جایگاه، زمان، سئوی درون صفحه، سئوی خارج از صفحه و محتوای با کیفیت بستگی دارد بدون این موارد، شما ترافیک ارگانیک خوبی دریافت نمیکنید که مطمئناً مطمئن است.
اگر در حال راهاندازی یک وبسایت یا وبلاگ جدید هستید، باید با دقت جایگاه خود را انتخاب کنید که آیا سایت شما جستجوهای ارگانیک خوبی دارد یا خیر، این موضوع بسیار مهم است.
پس از آن محتوای با کیفیت، قبلاً نیز گفتم که محتوای با کیفیت برای هر نوع وب سایتی از همه مهمتر است زیرا این تنها چیزهایی است که خوانندگان شما را برای مادام العمر جذب می کند.
سپس سئو نقش خود را ایفا می کند. سئو مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو است، اما محتوای خود را بیش از حد بهینه نکنید که منجر به جریمه موتورهای جستجو می شود.
سئو دو نوع سئو داخلی و سئو خارج از صفحه است که هر دو برای رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک ضروری هستند.
#5. پیوند داخلی
پیوند داخلی بخشی از سئو داخلی است که در آن محتوای قدیمی یا محتوای مرتبط خود را با یکدیگر پیوند می دهید.
فرض کنید من این مقاله را می نویسم که بر اساس افزایش ترافیک وب سایت است و در این مقاله به افزایش ترافیک ارگانیک اشاره کردم و قبلاً مقاله ای در مورد افزایش ترافیک ارگانیک ایجاد کرده ام بنابراین مقاله قدیمی خود را در این مقاله پیوند می دهم که در آن به افزایش ترافیک ارگانیک اشاره کردم.
پیوند داخلی بسیار سودمند است زیرا به خوانندگان شما می گوید که ما همچنین محتوای مرتبطی در این زمینه داریم که خوانندگان شما را بیشتر درگیر وب سایت شما می کند که هم از نظر سئو و هم از نظر ترافیک وب سایت خوب است.
اما مطمئن شوید که فقط محتوای مرتبط را پیوند دهید زیرا تأثیر منفی بر وب سایت شما خواهد گذاشت.
لینک سازی داخلی نه تنها به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری ایجاد کنید، بلکه باعث افزایش اعتبار صفحه و در نهایت افزایش ترافیک وب سایت شما با رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می شود.
اجازه دهید مثال این وب سایت را به شما بگویم، من برخی از مقالات من را به یکدیگر پیوند داخلی می دهم و پس از مدتی حدوداً 2 هفته، ترافیک ارگانیک این وب سایت 5-8٪ افزایش می یابد و بازدید از صفحه 10-15٪ افزایش می یابد که باورنکردنی است.
چگونه لینک های داخلی به وب سایت شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری ایجاد کند؟ هنگامی که برخی از مقالات مرتبط را به یکدیگر پیوند می دهید، مواردی را در Google Crawler جستجو کنید که این پیوندها نیز منبع قابل قبولی هستند و به آنها رتبه های بالاتری می دهید.
#7. راه اندازی یک خبرنامه
آیا از خبرنامه برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود استفاده کردید؟ اگر نه، از همین الان این کار را شروع کنید.
این یکی از بزرگترین اشتباهات بسیاری از وبلاگ نویسان است.
آنها از خبرنامه استفاده نکردند و یک لیست ایمیل از مشترکین خود ایجاد نکردند.
من هم مثل شما بودم و باور کنید از اینکه لیست ایمیل درست نکردم و تا زمانی که از آن استفاده نکردم خبرنامه را ارسال نکردم پشیمان بودم.
خبرنامه یکی از راه های برتر برای به دست آوردن ترافیک بیشتر، مشترکین بیشتر و فروش بیشتر است.
شما باید شروع به ایجاد یک لیست ایمیل کنید و بازدیدکنندگان وب سایت خود را به مشترکین ایمیل و در نهایت مشتریان خود تبدیل کنید.
چگونه خبرنامه به ایجاد ترافیک بیشتر در وب سایت شما کمک می کند؟
فرض کنید وب سایت یا وبلاگ شما روزانه 1000 بازدیدکننده دارد و با استفاده از سرویس خبرنامه هر روز 5 درصد از بازدیدکنندگان خود را به مشترکین ایمیل تبدیل می کنید، بنابراین در پایان ماه شما 1500 مشترک دارید.
هنگامی که خبرنامه ای در مورد آخرین پست وبلاگ خود، در مورد هر پیشنهاد یا رویدادی و غیره برای مشترکین خود ارسال می کنید، بیش از 10 درصد از مشترکین شما به وب سایت شما باز می گردند و تعداد بازدیدکنندگان بیش از 150 خواهد بود.
بنابراین به این ترتیب شما ترافیک، مشتری و فروش بیشتری دریافت می کنید و اگر روزانه برای همه مشترکین خود خبرنامه بفرستید، هر ماه بیش از 4500 بازدید کننده خواهید داشت و اتفاقاً این میزان بازدیدکننده خوبی برای وب سایت های جدید بدون انجام کار زیاد است.
من به شما توصیه می کنم از Aweber برای ایجاد لیست ایمیل و ارسال خبرنامه استفاده کنید زیرا این بهترین ابزار بازاریابی ایمیلی است که من تاکنون استفاده کرده ام.
#8. اطلاع رسانی فشار وب
Web Push Notifications نوعی روش جدید برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما است. اما بسیار موثر و بهتر از ایمیل مارکتینگ است اما شما هیچ ایمیلی ندارید زیرا با ایمیل کار نمی کند.
اعلان های فشار وب چیست؟
اعلانهای فشاری هشدارهای کوچکی هستند که هر زمان که بخواهید به همه مشترکین شما در مرورگرهایشان نشان داده میشوند، مهم نیست از چه دستگاهی استفاده میکنید.
Push Notifications دقیقاً مانند اعلانهای برنامه کار میکند و مهم نیست که شما آفلاین یا آنلاین باشید، مشترکان شما هر زمان که آنلاین باشند، اعلانها را دریافت خواهند کرد.
Web Push Notification راه بسیار ساده ای را به بازدیدکنندگان وب سایت شما می دهد تا در اعلان های فشار وب سایت شما مشترک شوند و به دلیل پاپ آپ مؤثر آن، بیش از 10 درصد از بازدیدکنندگان وب سایت شما به مشترک تبدیل می شوند.
استفاده از Web Push Notification آسان است، ادغام آن آسان است و از هر فهرستی موثرتر است، اگر حدود 1000 مشترک دارید، هر زمان که اعلان ارسال کنید، به راحتی 100 مشترک به وب سایت خود باز می گردند.
اگر تا به حال از اعلانهای فشاری برای وبسایت خود استفاده نکردهاید، پس از شروع استفاده از آن، مطمئناً ترافیک و فروش خوبی خواهید داشت.
من به شما توصیه می کنم از ابزارهای PushEngage Web Push Notification استفاده کنید زیرا بهترین ابزار اعلان فشار وب با قیمت پایین و ویژگی های عالی است. ما همچنین از PushEngage در برخی از وب سایت های خود استفاده می کنیم.
#9. کنسول جستجوی گوگل
آیا از کنسول جستجوی گوگل برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کرده اید؟ در صورت عدم استفاده از این، مطمئناً ترافیک وب سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
من دقیقاً کنسول جستجوی Google را جدی نمیگرفتم، اما این هم یکی از اشتباهاتی بود که انجام دادم، اما اکنون از آن برای افزایش ترافیک وبسایت خود با ارسال نقشه سایت استفاده میکنم و با پیدا کردن اینکه کدام صفحه از وبلاگ من ترافیک یا ترافیک کم ندارد. و با پیدا کردن کلمات کلیدی که مردم برای جستجو و یافتن وب سایت من استفاده می کردند.
Google Search Console ابزاری رایگان است که برای وب مسترها درست مانند من و شما ساخته شده است تا با دریافت اطلاعات بیشتر مانند ترافیک، نمایه سازی، مشکل و موارد دیگر، وب سایت خود را تأیید کنند.
شما می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای پیدا کردن تعداد صفحات فهرست شده در گوگل، میزان ترافیک جستجوی شما در هر ماه، محل دریافت لینک ها و عملکرد صفحات وب شما و موارد دیگر استفاده کنید.
به این ترتیب می توانید از این ابزار برای یافتن صفحه یا صفحاتی که هیچ ترافیک جستجویی دریافت نمی کنند با کارایی پایین استفاده کنید و می توانید آن صفحات را بهینه کنید و از این طریق می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
من از کنسول جستجوی گوگل برای یافتن صفحات وب کم ترافیک و کلمات کلیدی خود که برای دریافت ترافیک استفاده می کردم، دامنه ای که به من بک لینک می دهد و بسیاری موارد دیگر استفاده می کنم.
من همچنین از این ابزار برای پیدا کردن خطایی مانند خطاهای خزیدن در وب سایت استفاده می کنم، خطاهای URL اطمینان حاصل می کنند که هیچ کدام از این خطاها دوباره رخ نمی دهند زیرا این باعث کاهش رتبه وب سایت و ترافیک شما می شود.
بنابراین از این طریق می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای افزایش چشمگیر ترافیک وب سایت خود استفاده کنید.
#10. سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید
اگر وب سایت جدیدی دارید یا وب سایت شما 0 لینک از وب سایت دیگر دارد، باید وب سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید.
ارسال وب سایت خود به موتورهای جستجو به این معنی است که فقط به آنها بگویید که یک وب سایت دارید و لطفاً وب سایت من و محتوای آن را جستجو کنید.
این به شما کمک می کند تا سایت خود را به سرعت در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید.
رتبه بندی وب سایت شما چند هفته طول می کشد زیرا میلیاردها وب سایت در اطراف وجود دارد و رتبه بندی وب سایت دشوار و کند است.
بسیاری از موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل، بینگ و غیره فرم آسانی را برای ارسال وب سایت شما در فهرست راهنمای خود ارائه می دهند تا بتوانند وب سایت شما و محتوای آن را به سرعت بررسی کنند.
وب سایت خود را با استفاده از وجود Webmaster Tool یا با استفاده از ابزار ارسال URL در آنجا به Google ارسال کنید.
وب سایت خود را با استفاده از Webmaster Tools به Bing ارسال کنید.
#11. تبلیغات پولی
تبلیغات نیز راه خوبی برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شماست.
آیا فکر می کنید که محتوای وب سایت شما خوب است و آیا بودجه ای برای تبلیغات وب سایت یا وبلاگ خود دارید؟ اگر بله، پس ادامه دهید و وب سایت خود را در موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
آنها برای شما ترافیک بسیار هدفمندی را به وب سایت شما ارسال می کنند که قطعاً خوانندگان و مشتریان وفادارتری را برای مادام العمر به ارمغان می آورد.
حتی اگر محصولاتی برای فروش در وب سایت خود دارید، تبلیغات خوب است زیرا نه تنها مشتریان هدفمند و بسیار جذابی را ارسال می کند، بلکه با ارسال ترافیک به آن محصولات، درآمد ایجاد می کند.
گزینههای زیادی برای تبلیغ وبسایت یا وبلاگ خود به صورت آنلاین وجود دارد، مانند اینکه میتوانید در موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، وبسایتهای دیگر در جایگاه خود و غیره تبلیغ کنید.
اما گوگل در موتورهای جستجو و فیس بوک در شبکه های اجتماعی مورد علاقه شخصی من است که 2-3 ماه قبل از آن برای تبلیغ وب سایت دیگرم استفاده کردم و نتایج و درآمد بسیار خوبی از آنها گرفتم.
هر دوی آنها قیمت بسیار مناسبی را برای تبلیغ محتوای شما در پلتفرم خود ارائه می دهند. اما اگر گوگل و فیسبوک را از نظر هزینه و بازگشت سرمایه مقایسه کنید فیسبوک بهتر از گوگل است.
اگر آماده تبلیغات در رسانه های اجتماعی هستید، می توانید گزینه های زیادی پیدا کنید، می توانید در Twitter، LinkedIn، Reddit، Stumbleupon با قیمت بسیار کمتری نسبت به فیس بوک تبلیغ کنید.
#12. فیس بوک
آیا از فیس بوک برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می کنید؟ اگر نه پس همین الان شروع به استفاده کنید.
فیس بوک بزرگترین وب سایت رسانه های اجتماعی و سومین وب سایت پربازدید در اینترنت است و بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
این وب سایت در سال 2004 راه اندازی شد و از آن زمان به یکی از وب سایت های ارسال کننده ترافیک در جهان تبدیل شد و بهترین برای دریافت ترافیک رسانه های اجتماعی است. بسیاری از وب سایت های محبوب برای ترافیک فقط به فیس بوک وابسته هستند.
اکنون متوجه شدید که فیس بوک از نظر ارسال ترافیک به وب سایت شما چقدر قدرتمند است.
شما می توانید از راه های مختلفی از فیس بوک ترافیک دریافت کنید، مانند ایجاد یک صفحه اختصاصی که به عنوان صفحه هواداران فیس بوک نیز برای وب سایت یا وبلاگ خود شناخته می شود، جایی که می توانید آخرین مقالات یا به روز رسانی های وب سایت خود را پست کنید و با طرفداران فیس بوک خود تعامل داشته باشید.
همچنین میتوانید با پیوستن به گروههای فیسبوک خود، ترافیک کسب کنید، جایی که میتوانید مقالات، ویدیوها، اینفوگرافیکها و موارد دیگر وبسایت خود را پست کنید. اما این ویژگیها را با ارسال یک مقاله در گروههای مختلف اسپم نکنید، اگر این کار را انجام میدهید، حساب شما برای همیشه محدود خواهد شد.
همچنین می توانید گروه شخصی خود را برای وب سایت خود ایجاد کنید که در آن می توانید پست وبلاگ خود را به طور منظم با اعضای گروه خود به اشتراک بگذارید تا اعضای گروه خود را با آخرین پست به روز نگه دارید.
من فقط می خواستم به شما بگویم که ما از گروه های فیس بوک برای به اشتراک گذاشتن آخرین مقالات و به روز رسانی های وب سایت خود استفاده می کنیم، این فرآیند را برای بیش از 5 ماه انجام می دهیم و نتایج بسیار خوبی دریافت می کنیم، هر زمان که مقاله را در گروه ها به اشتراک می گذاریم بیش از 200 بازدید کننده دریافت می کنیم و تعداد بیشتری دریافت می کنیم. بیش از 11000 لایک در صفحه فیس بوک ما که بسیار عالی است.
شما همچنین از فیس بوک برای تبلیغ وب سایت یا مقاله خاص خود استفاده می کنید، همانطور که قبلاً گفتم فیس بوک یکی از بهترین رسانه ها برای دریافت ترافیک پولی و همچنین ترافیک رایگان است.
همچنین میتوانید از ابزار برنامهریزی فیسبوک استفاده کنید که به شما کمک میکند تا پستها را برنامهریزی کنید و هر زمان که وقت داشتید و هر زمان که بخواهید پست خود را در صفحه فیس بوک یا گروههای فیسبوک خود منتشر کنید.
من به شما توصیه می کنم از Statusbrew Scheduling Tool برای فیس بوک استفاده کنید که استفاده از آن بسیار خوب و آسان است.
#13. توییتر
توییتر دومین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی است، اما همیشه انتخاب شماره 1 برای تمام شرکت های بزرگ، برندها و دیگرانی است که می خواهند نام تجاری برای خود ایجاد کنند.
دریافت ترافیک از توییتر در مقایسه با سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی محبوب بسیار ساده است.
شما فقط باید یک پروفایل برای خود یا برای وب سایت خود ایجاد کنید و به آرامی شروع به ارسال توییت های مربوط به جایگاه خود کنید، به آرامی تعداد فالوور و ترافیک خوبی دریافت خواهید کرد و خود را به عنوان یک برند تثبیت خواهید کرد.
برای به دست آوردن سریع تعداد زیادی ترافیک و فالوور، باید مدتی را صرف دنبال کردن افراد مرتبط و تعامل با آنها با لایک کردن، پاسخ دادن و بازتوییت کردن توییت های آنها کنید.
مطمئن شوید که اگر واقعاً میخواهید از توییتر ترافیک دریافت کنید، همیشه از هشتگها در توییتهای خود استفاده کنید تا دید بیشتر و تعامل بیشتر در توییتهای خود و در نهایت فالوورهای بیشتری داشته باشید.
توییتر پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه من از نظر دریافت ترافیک و سرنخ است. بدون صرف زمان زیاد در توییتر، همه به لطف ابزارهای مدیریت توییتر است که به شما کمک می کند تا به معنای واقعی کلمه هر کاری را با سرعت 10 برابر انجام دهید.
با استفاده از ابزارهای مدیریت توییتر می توانید توییت های خود را برنامه ریزی کنید و هر زمان که خواستید ارسال کنید، پیام خوش آمدگویی را به صورت خودکار ارسال کنید، به سرعت فالوورهای بیشتری دریافت کنید و بسیاری موارد دیگر.
همچنین میتوانید از توییتر برای تبلیغ وبسایت یا وبلاگ خود با قیمت بسیار پایین استفاده کنید و در ازای آن ترافیک خوبی دریافت خواهید کرد، اما صادقانه بگویم که ترافیک در مقایسه با فیسبوک آنقدر هدفمند یا جذاب نیست.
#14. لینکدین
لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی برای حرفه ای ها است.
بنابراین اگر وب سایت شما در زمینه های حرفه ای مانند این وب سایت در توسعه وب و بازاریابی اینترنتی قرار دارد، باید از همین الان از LinkedIn استفاده کنید و ترافیک بسیار هدفمندی را به وب سایت یا وبلاگ شما ارسال می کند.
لینکدین صرفاً برای حرفه ای ها است، هیچ مکانی برای وب سایت های سرگرمی مانند وب سایت فیلم یا وب سایت های ویروسی در لینکدین وجود ندارد.
دریافت ترافیک از لینکدین تقریباً مانند دریافت ترافیک از فیس بوک است که یک صفحه تجاری برای وب سایت خود ایجاد کنید.
#15. پینترست
Pinterest همچنین یک شبکه اجتماعی خوب برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است.
اگر وب سایت شما دارای تصاویر زیبا، اینفوگرافیک است، پینترست می تواند ترافیک زیادی را به وب سایت شما ارسال کند.
Pinterest همه چیز در مورد محتوای بصری است و کاملاً با سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و غیره متفاوت است.
شروع به کار با Pinterest آسان است، فقط باید ثبت نام کنید و شروع به ایجاد تابلوهایی برای تصاویر جذاب خود کنید و تصاویر خود را زیر آن تابلوها سنجاق کنید.
Pinterest می تواند توسط هر کسی استفاده شود درست مانند سایر شبکه های اجتماعی شما فقط باید تصاویر زیبا و خلاقانه را پین کنید و در مقابل Pinterest ترافیک زیادی را به راحتی به وب سایت شما ارسال می کند.
#16. +Google
حالا با وجود تمام افسانهها و واقعیتهایی که فهمیدم چگونه از Google+ برای هدایت ترافیک به وبسایت خود استفاده کنم، Google+ آمد.
همانطور که همه ما می دانیم و همچنین از نام آن پیداست Google+ متعلق به گوگل است که بزرگترین موتور جستجوی جهان است.
برخی از کارشناسان بازاریابی اینترنتی میگویند که ارتباطی بین Google+ و جستجوهای ارگانیک وجود دارد و حدس بزنید، بله این درست است.
با تبلیغ وبسایت سرگرمیام برای حدود یک ماه در +Google، 3٪ افزایش در ترافیک ارگانیک دریافت میکنم و وقتی فکر میکردم این افزایش به دلیل برخی عوامل دیگر است که از Google+ نیست، بنابراین تبلیغ محتوای خود را در Google+ بعد از آن متوقف کردم تا بفهمم چه چیزی است. دلیل و من کاهش 2-3٪ در ترافیک ارگانیک خود را دیدم.
دریافت ترافیک از +Google آنقدرها هم آسان نیست که باید مدتی را صرف کنید تا واقعاً ترافیک خوبی داشته باشید.
#17. اینستاگرام
اینستاگرام، شبکه اجتماعی مورد علاقه همه برای اشتراک گذاری عکس.
رشد اینستاگرام از 2 تا 3 سال گذشته غیر قابل باور است و امروزه اینستاگرام بیش از 700 میلیون کاربر دارد که باورنکردنی است.
اینستاگرام همچنین یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی بصری در جهان است که فقط می توانید عکس ها و فیلم های خود را به اشتراک بگذارید.
بنابراین اگر وب سایت شما از تصاویر و ویدیوهای خوبی استفاده می کند، مطمئناً اینستاگرام به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری دریافت کنید.
دو قانون طلایی برای تبلیغ تصاویر و ویدیوهای خود در اینستاگرام و کسب ترافیک خوب و رسیدن به موفقیت در اینستاگرام وجود دارد.
اول هشتگ است، اینستاگرام از نظر هشتگ دقیقاً مانند توییتر کار می کند.
همیشه هنگام ارسال تصاویر یا ویدیوهای خود در اینستاگرام، 5 تا 6 هشتگ محبوب و مرتبط بنویسید، این قطعا باعث افزایش دسترسی به محتوای شما و در نهایت ارسال ترافیک بیشتر به وب سایت شما می شود.
دوم اینکه شروع به دنبال کردن افراد در جایگاه خود کنید و این نیز مانند توییتر کار می کند. هنگامی که افراد خاص مشابهی را دنبال می کنید، به احتمال زیاد آنها شما را دنبال خواهند کرد و هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.
#18. یوتیوب
یوتیوب بزرگترین وب سایت اشتراک گذاری ویدیو است که بیش از 1.3 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.
اگر وبسایت شما محتوای ویدیویی تولید میکند، تبلیغ ویدیوهای شما بهترین گزینه در یوتیوب است که به لطف روش درآمدزایی آنها، ترافیک بیشتر و مقداری پول اضافی از یوتیوب دریافت میکند.
تبلیغ محتوا در یوتیوب بسیار آسان است شما فقط باید ویدیوهای خود را در یوتیوب آپلود کنید و لینک وب سایت خود را در توضیحات ویدیو اضافه کنید.
اگر ویدیوهای شما خوب هستند، مطمئناً ترافیک خوبی خواهید داشت و جدای از این، می توانید در مورد سایر ویدیوهای مرتبط نیز نظر دهید و بازخورد خود را ارائه دهید و ویدیوها یا محتوای خود را برای بازدید پیشنهاد دهید.
به غیر از این روش ها هیچ ترفند یا روش دیگری برای دریافت ترافیک از یوتیوب وجود ندارد.
#19. فلیپ بورد
Flipboard یک وب سایت نشانه گذاری اجتماعی است و به اندازه سایر سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین محبوب نیست.
Flipboard یکی از بزرگترین سایت های نشانه گذاری اجتماعی و همچنین یکی از وب سایت های ارسال کننده ترافیک است.
اجازه دهید داستان وب سایت طاقچه سرگرمی خود را به شما بگویم. زمانی که وبسایت خود را ایجاد کردم که بر اساس 10 مورد برتر است و مقالات وبسایت خود را در فلیپ بورد نشانک میکند.
فقط پس از نشانه گذاری مقالاتم، ترافیک استثنایی از فلیپ بورد دریافت می کنم. شما باور نمی کنید و حتی من معتقد نیستم که هر پلتفرمی می تواند حجم زیادی از ترافیک را فقط در یک روز بدون انجام کار دیگری به جز نشانک گذاری محتوای شما ارسال کند.
وب سایت تخصصی سرگرمی من در عرض 24 ساعت بیش از 50000 بازدید و بیش از 75000 بازدید از صفحه داشته است. من از نتایج شوکه شدم و اکنون اولویت اول من ارسال پست جدید وبلاگم به محض انتشار پست جدید است.
استفاده از Flipboard بسیار آسان است، فقط باید یک مجله برای وب سایت خود ایجاد کنید و شروع به نشانک گذاری پست وبلاگ یا محتوای خود در زیر آن مجله کنید و اگر مقاله خوب است و پاسخ خوبی از خوانندگان دریافت کرده اید، مقاله شما به برترین Flipboard ارتقا می یابد. دسته بندی کنید و در مدت زمان بسیار کوتاهی ده ها هزار ترافیک دریافت خواهید کرد.
#20. Reddit
Reddit یک پلت فرم اخبار اجتماعی بسیار محبوب است که در آن می توانید محتوای وب سایت و ردیت های فرعی را به اشتراک بگذارید و ترافیک بسیار خوبی را به وب سایت خود دریافت کنید.
Reddit برای همه است، چه وبسایت یا وبلاگ شما بر اساس آشپزی، ماهیگیری و غیره باشد، مهم نیست جایگاه وبسایت شما چیست Reddit میلیونها زیرمجموعه دارد که تقریباً هر جایگاه را پوشش میدهد.
دریافت ترافیک از reddit در مقایسه با سایر پلتفرم های اجتماعی دشوار است.
Reddit دارای ویژگی های Karma است و هر چه بیشتر کارما داشته باشید، اقتدار شما خواهد بود.
بنابراین ساخت کارما با ارسال نظرات مفید، تعامل با سایر کاربران، ارسال لینک های مفید در Reddit و غیره زمان می برد و همه اینها زمان زیادی می برد.
اما وقتی مقداری اقتدار به دست میآورید، هیچکس نمیتواند شما را از دریافت حجم بالایی از ترافیک باز دارد و اگر محتوای شما در Reddit ویروسی شود، ممکن است در مدت زمان بسیار کوتاهی میلیونها بازدید داشته باشید، اما تنها چیزی که لازم است صبر است.
اگر مدتی برای صرف وقت دارید، پس حتماً Reddit را امتحان کنید، یک بار که از نتایجی که از Reddit می گیرید لذت خواهید برد.
اما هر کاری را که میخواهید در Reddit انجام دهید، اما هرگز هرزنامه یا خود را تبلیغ نکنید، در کمترین زمان از Reddit محروم خواهید شد، بنابراین هرگز فقط محتوای خود را ارسال نکنید.
همیشه محتوای ترکیبی مانند 1-2 لینک از سایت خود و 5-6 پیوند از وب سایت های دیگر را به اشتراک بگذارید یا ارسال کنید و مطمئن شوید که پیوندها خوب هستند و اطلاعاتی را در اختیار جامعه Reddit قرار دهید.
سپس قطعاً از Reddit به وب سایت خود ترافیک دریافت خواهید کرد.
#21. وبلاگ Tumblr
Tumblr یک وب سایت شبکه اجتماعی و وبلاگ نویسی بسیار محبوب است که در آن می توانید وبلاگ های خود را ایجاد کنید و محتوای خود را تبلیغ کنید و با دنبال کردن وبلاگ ها در آنجا و به اشتراک گذاری محتوای آنها با سایر وبلاگ نویسان تعامل داشته باشید.
Tumblr بیش از 359 میلیون وبلاگ با بیش از 555 میلیون بازدید کننده ماهانه دارد، بنابراین استفاده نکردن از Tumblr برای تبلیغ محتوای خود و جذب ترافیک به وب سایت خود اشتباه بزرگی است.
استفاده از Tumblr بسیار آسان است شما فقط باید وبلاگ خود را پس از ثبت نام و شروع به اشتراک گذاری مطالب خود ایجاد کنید و همیشه به یاد داشته باشید که در هر پست هشتگ گذاری کنید زیرا Tumblr نیز مانند توییتر و اینستاگرام است که اکثر افراد هشتگ ها را جستجو می کنند تا ببینند چه اتفاقی می افتد.
Tumblr برای هر نوع محتوایی خوب است، اما اگر تصاویر خوبی داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت ترافیک بیشتر از Tumblr خواهید داشت.
Tumblr در بین جوانان بسیار محبوب است، بنابراین اگر محتوای وب سایت شما خوب و دارای طنز باشد، قطعاً ترافیک زیادی از Tumblr دریافت خواهید کرد.
#22. Stumbleupon
Stumbleupon نیز یکی دیگر از وبسایتهای نشانهگذاری اجتماعی است که ترافیک زیادی را ارسال میکند، اما ترافیک آن مانند سایر وبسایتهای اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین و غیره هدفمند نیست.
دریافت ترافیک از Stumbleupon به سه عامل کیفیت محتوا، دنبال کردن طرفداران قوی در Stumbleupon و شانس زیاد بستگی دارد.
Stumbleupon بر اساس محبوبیت کار می کند اگر محتوای شما رتبه بالاتری داشته باشد هر زمان که کسی محتوای شما را تصادف کند، دقیقاً مانند موتورهای جستجو کار می کند. شما با مشکلات بیشتری مواجه می شوید محتوای شما به رتبه های بالاتر ارتقا می یابد و به هزاران نفر که به محتوای شما علاقه مند هستند دسترسی پیدا می کند.
ترافیکی که از Stumbleupon دریافت می کنید چندان خوب نیست و این یکی از دلایلی است که برخی از بازاریاب های اینترنتی از Stumbleupon برای دریافت ترافیک به وب سایت خود استفاده نکردند.
اما اگر می خواهید ترافیک زیادی داشته باشید و به نرخ پرش و صرف زمان اهمیتی نمی دهید، قطعاً باید از Stumbleupon برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.
#23. پلاگین های اشتراک گذاری اجتماعی
افزونه های اشتراک گذاری اجتماعی برای هر تصویر وب سایتی که یک پست وبلاگ عالی نوشته اید بسیار مهم هستند و بازدیدکنندگان شروع به ورود به وب سایت شما می کنند و می خواهند پست وبلاگ شما را با دوستان خود در وب سایت های رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها به اشتراک بگذارند و آنها هیچ کدام ندارند. روشی برای به اشتراک گذاری مستقیم پست وبلاگ خود با دوستان خود و در نهایت اکثر بازدیدکنندگان راه آسانی برای اشتراک گذاری پست وبلاگ شما پیدا نکردند و در نهایت پست وبلاگ شما را به اشتراک نمی گذارند.
این ضرر بزرگ است، بنابراین همیشه باید یک راه آسان برای به اشتراک گذاشتن پست وبلاگ یا هر چیز دیگری در پلتفرم های دیگر مانند وب سایت های رسانه های اجتماعی، ایمیل، نشانک و غیره ارائه دهید.
این به وب سایت شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کند و ترافیک وب سایت و بک لینک شما را افزایش دهد.
#24. پست مهمان را بنویسید
پست مهمان نیز یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدید وب سایت شماست.
شما فقط باید به عنوان نویسنده مهمان برای وب سایت دیگری بنویسید و در ازای آن ترافیک و بک لینک خوبی به وب سایت خود خواهید داشت.
اکنون به این فکر می کنید که چرا وبلاگ نویسان دانش گرانبها خود را در وبلاگ دیگری می نویسند و به اشتراک می گذارند، دلیل آن این است که محبوبیت، اعتماد، ترافیک و بک لینک های با اعتبار بالا به دست آورند.
اگر می خواهید ترافیک بسیار خوبی مانند حدود 10000 بازدید کننده در ماه داشته باشید، باید به دنبال وب سایت های بزرگی باشید که پست مهمان مانند فوربس، هافینگتون پست و غیره را می پذیرند.
اما قبل از اینکه از آنها برای پست مهمان بخواهید کمی تجربه در وبلاگ نویسی مهمان داشته باشید تا بتوانید به وب سایت های بزرگ نشان دهید که قبلاً یک وبلاگ نویس مهمان تجربه هستید.
پست مهمان در وب سایت های معتبر نه تنها ترافیک ارجاعی را به وب سایت شما ارسال می کند، بلکه ترافیک ارگانیک وب سایت شما را نیز افزایش می دهد و شما را به عنوان یک متخصص از نظر سایر کاربران نیز در نظر می گیرید.
زمانی که تجربه کسب میکنید و در زمینه خاصی متخصص میشوید، همیشه پست مهمان را در سایتهای بزرگ ارسال کنید.
تقریباً میتوانید وبسایتهایی را تقریباً در هر جایگاهی که پست مهمان را میپذیرد پیدا کنید، فقط کلمه کلیدی خود را با پست مهمان جستجو کنید و بسیاری از وبسایتهای مرتبط با جایگاه خود را برای ارسال مهمان خواهید داشت.
#25. پذیرش پست مهمان
پذیرش پست مهمان برای شما و کسانی که پست مهمان را در وبلاگ شما انجام می دهند یک موقعیت برد-برد است.
شما محتوای رایگانی دریافت خواهید کرد که ترافیک وب سایت و اشتراک های اجتماعی شما را از کاربرانی که پست مهمان انجام می دهند افزایش می دهد و گاهی اوقات کاربران نیز با دادن لینک به پست مهمان خود اشاره می کنند تا در این صورت یک بک لینک نیز دریافت کنید.
اما همیشه قبل از انتشار، کیفیت پست مهمان را بررسی کنید و همچنین بررسی کنید که آیا محتوا از منبع دیگری کپی شده است یا نه.
جذب نویسندگانی که پست مهمان را در وبلاگ های دیگر منتشر کرده اند، کار کمی دشوار است، باید یک صفحه مجزا برای وبلاگ نویسان مهمان ایجاد کنید و همه چیزهایی را که برای انتشار پست مهمان در وبلاگ خود به آنها اختصاص می دهید ذکر کنید.
شما باید بنویسید که وب سایت یا وبلاگ شما چقدر بزرگ است، بک لینک دادن dofollow یا nofollow و سایر موارد مرتبط با وب سایت شما که وبلاگ نویسان مهمان را جذب می کند تا یک پست مهمان خوب در وبلاگ شما منتشر کنند.
و همیشه از وبلاگ نویسان مهمان بخواهید که آثار قبلی خود را نشان دهند تا تأیید کنند که آنها در جایگاه خاصی خوب هستند.
#26. تعامل با بلاگرها
شما می توانید ترافیک وب سایت خود را با تعامل با سایر وبلاگ نویسان در جایگاه خود افزایش دهید.
شما می توانید سایر وبلاگ نویسان در توییتر، فیس بوک و در لینکدین و تعامل با آنها پست خود را در شبکه یا وب سایت شما به اشتراک بگذارند و همچنین به آنها بگویید که همین کار را برای شما انجام دهند و این باعث ترافیک و بک لینک نیز می شود.
همچنین می توانید پست وبلاگ جدید خود را با آنها به اشتراک بگذارید و اگر آنها پست وبلاگ شما را دوست داشتند، پست شما را در وب سایت خود ذکر می کنند و شما بک لینک با ترافیک دریافت خواهید کرد.
تعامل با سایر وبلاگ نویسان مرتبط با جایگاه شما، به غیر از دریافت ترافیک و بک لینک، از بسیاری جهات به شما کمک می کند.
شبکه سازی با وبلاگ نویسان دیگر فرصت ها، کار بیشتر، محبوبیت و غیره را برای شما فراهم می کند.
#27. وبینارها
با استفاده از وبینارها ترافیک وب سایت را افزایش دهید
وبینارها بله، من بهترین و خوب ترین راه را برای افزایش ترافیک وب سایت خود نمی دانم، اما این یکی از راه هایی است که می توانید خود را به عنوان یک متخصص در جایگاه خود معرفی کنید و مشتریان بیشتری به دست آورید و این باعث ترافیک بیشتر می شود.
وبینارها به سمینارها یا مصاحبه های ویدیویی نیز گفته می شود که در آنها می توانید در مورد موضوع خاصی صحبت کنید.
وبینارها به شما و وب سایت شما در معرض دید زیادی قرار می دهند و همچنین ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهند.
#28. مصاحبه بدهید
مصاحبه نیز مانند وبینار است اما می تواند ویدیویی، صوتی یا نوشتاری باشد.
اگر از خودم بپرسید من مصاحبه را دوست دارم، این بهترین راه برای گفتن به مخاطب، خوانندگان و کل شما است، چه میکنید و برنامههای آیندهتان چیست.
این یک تماس شخصی بین شما و مخاطبان شما ایجاد می کند و پس از آن مخاطبان بیشتری شما و وب سایت شما را دنبال می کنند و در نهایت باعث افزایش بازدید و رشد وب سایت شما از نظر همه چیز می شود.
من اخیراً در یک وب سایت مصاحبه کردم که در آن به همه چیز درباره نحوه شروع، کاری که در حال حاضر انجام میدهم و برنامههای آیندهام میگویم، یک ماه میگذرد و ترافیک و مشتریان اخبار بسیار خوبی از آنها دریافت میکنیم.
بنابراین این روش بسیار خوبی برای افزایش حضور کلی آنلاین شماست.
#29. مصاحبه با کارشناسان
این نیز یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت شما است اما همچنین راه بسیار وقت گیر است.
در هر حوزه ای متخصصانی وجود دارند که دنبال کنندگان زیادی، وب سایت یا وبلاگ با ترافیک بالا، لیست ایمیل بزرگ و غیره دارند.
از طریق ایمیل یا هر روش دیگری با آن متخصصان در وب سایت خود مصاحبه کنید و سؤالات مربوط به جایگاه خود را بپرسید.
فرض کنید من در زمینه توسعه وب و بازاریابی اینترنتی هستم، بنابراین میتوانم بپرسم "بازاریابی اینترنتی چگونه جهان را تغییر میدهد" یا موارد مرتبط با توسعه وب و به سوالات شما پاسخ میدهند و همچنین بیوگرافی آنها را بپرسم و برنامه آینده آنها چیست و چیزی شبیه به آن آسان به شما بگویم
پس از آن، هنگامی که شما مصاحبه می کنید، همه کارشناسان به آنها می گویند که این پست را در جامعه و وب سایت خود به اشتراک بگذارند، به این ترتیب تعداد زیادی ترافیک و بک لینک دریافت می کنید.
باور کنید من 1-2 سال قبل یک پست مصاحبه تخصصی مشابه ایجاد می کنم و صدها بازدیدکننده را هر هفته تا 6-7 ماه تصور می کنم و تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا دریافت می کنم.
اکنون همچنین قصد دارم با کارشناسان مصاحبه برای این وب سایت نیز مصاحبه کنم، واقعاً این یکی از بهترین راه ها برای دریافت ترافیک و بک لینک است.
#30. هدایا
هدایا راه خوبی برای افزایش ترافیک وب سایت شما و همچنین جذب مشتریان بیشتر است.
هدایا برخی از محصولاتی هستند که با انجام برخی کارها مانند عضویت در خبرنامه ایمیل یا هر چیز دیگری به صورت رایگان ارائه می شوند.
هدایا بهترین راه برای ایجاد یک لیست ایمیل برای وب سایت شما هستند و در نهایت ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهند.
چگونه Giveaway ها ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهند؟
امروزه بسیاری از وبلاگ نویسان برخی از ترفندها و نکات خود را به عنوان Giveaway ارائه می کردند و برای دریافت آن نکات باید عضو خبرنامه آنها شوید و به این ترتیب بیش از 10 درصد از بازدیدکنندگان را به مشترک تبدیل می کنند.
تعداد مشترکین بیشتر خواهد شد، بنابراین Giveaways نیز راه خوبی برای افزایش ترافیک وب سایت شما است.
هدایا می توانند از هر نوعی باشند که می توانید راهنمایی ارائه دهید، دوره آموزشی رایگان PDF، آموزش های ویدیویی یا هر چیزی که برای خوانندگان شما مناسب است.
(1) نظرات کاربران
خیلی عالی بود ، توضیحات تقریبا تکمیلی داشت